Alebo také adresy konateľov, keď sa niektorý presťahuje myslíte, že oznámi zmenu bydliska, veru nie a aj načo, keď to nik nekontroluje.
Prepojenie databáz sledovaných údajov by prinieslo zaujímavé zistenia, ale aj kopu roboty úradníkom, ktorí by sa s ňou museli vysporiadať. A to bolí.
Tiež kompetentných zamestnancov zrejme nezaujíma, skontrolovať povolenie trvalého pobytu cudzincov, ktorí sú konateľmi právnických osôb, tiež by možno prišli na to, že si jednoducho pobyt ďalej nepredlžujú, pretože to stojí každý rok 3000,- Sk, čo sú pre nich pravdepodobne zbytočne vyhodené peniaze za nič, pre nič. Ibaže by túžil získať štátne občianstvo, ale potom nie všetci túžia. Pokiaľ konateľ nie je zároveň aj zamestnancom, potom je pod drobnohľadom sociálnej aj zdravotnej poisťovne. Pravdepodobne sa môže stať aj objektom záujmu inšpektorov inšpekcie práce pri náhodnej kontrole.
Hamty, hamty, nech mám viac než tamtí, povedal ujo Paľo a predisponoval 35 m3 smrekového reziva jeho premenou na pilinu do záhrady RD.
Pred dom nám dali novú dopravnú značku na ktorej je pred križovatkou vyznačená hlavná cesta. V politike BOZP je ním uznesenie vlády 883/2002 Program realizácie štátnej politiky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci – Národný program BOZP. Jeho praktickým napĺňaním je tvorba všeobecne záväzných právnych predpisov z oblasti BOZP a kontrola ich plnenia prostredníctvom určených orgánov štátnej moci.
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci sa v súčasnosti riadi:
Zákon o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v časovej následnosti sa menil nasledovne:
zákon č.174/1968Zb. -› zákon č. 330/1996 Z.z.-› zákon č. 124/2006 Z.z., náhrada zastaraného predpisu sa uskutočnila prvý krát po 28 rokoch, druhý krát po 10 rokoch. Dá sa povedať, že tak ako sa dynamizuje spoločnosť zákonite prichádza tlak aj na zmenu zastaraných, dobe už neodpovedajúcich všeobecne záväzných právnych predpisov.
Vykonávacie predpisy:
Vyhláška č. 74/1996 Z.z.-› 718/2002 Z.z. -> 508/2009 Z.z. náhrada zastaraného predpisu sa prvý krát uskutočnila po 6 rokoch, povinnosti kladené týmto všeobecne záväzným právnym predpisom prešli po 4 rokoch do zákona č. 124/2006 Z.z. a po 7 rokoch je vydaný prekopírovaný predpis, čiže aj tu je možné badať nastupujúci trend zmeny.
Problémom ležiacim na bedrách zákonodarcu MPSVR SR sú 3 vyhlášky upravujúce BOZP v oblasti technických zariadení vydané na základe v súčasnosti už zrušeného zákona č. 174/1968 Zb. To, že sa MPSVR SR nedarí včas vydávať vykonávacie predpisy k zákonu o bezpečnosti a ochrana zdravia pri práci je nedškriepiteľným faktom.
Správne postihnúť dobu a nastaviť mantinely nebrzdiace vývoj v danej technickej oblasti si vyžaduje vidieť hodne ďaleko dopredu a nebáť sa prijať aj nepopulárne opatrenia v podobe zrušenia predpisu bez náhrady. Podnikateľská verejnosť takéto kroky netrpezlivo očakáva hlavne z pohľadu zbytočného finančného zaťaženia.
Zaujímavou parketou je aj určenie hraníc pôsobnosti pre jednotlivé orgány dohľadu. Pokiaľ to nie je úplne striktne určené vo všeobecne záväznom právnom predpise regulujúcom danú oblasť dohľadu nastáva veľký problém, hlavne keď sa musí šetriť niečo z čoho hrozia zúčastnením sankcie. Niektorý orgán, ktoré zabezpečujú oblasť BOZP vo vymedzených oblastiach musí mať pod palcom aj tie oblasti, ktoré nie sú nikým pokryté. Pravdepodobne do budúcnosti sa tejto úlohe nevyhne inšpekcia práce.
Prezerajúc si stránku www.nip.sk Vás najprv napadne, že je veľmi vkusne urobená, ale potom zistíte, že od roku 2005 ako keby NIP nerobila správu na konci roka. Presťahovanie NIP z Bratislavy do Košíc malo priniesť zmenu, ale nie iba adresy. Samozrejme to má aj výhodu, nie je čo porovnávať, lebo nie je s čím. Čo na to hovorí nadriadený orgán NIP MPSVR SR z pohľadu plnenia informačných povinností voči verejnosti by bolo zaiste veľmi zaujímavé?
aby na svojich internetových stránkach zverejnili formu zníženia "nákladov na luxus a zábavu".
Na prvý pohľad moderné budovy a v nich sídliaci zahraniční investori. Zamestnanci zase tvrdia, že na starých strojoch, ktoré sú nainštalované vo vnútri týchto veľmi rýchlo zmontovaných hál sa zázraky robiť nedajú. Dá sa na nich za určitých okolností vyrábať v ešte akceptovateľnej kvalite. Údržbári udržujúci takéto stroje v prevádzky schopnom stave musia vedieť robiť zázraky na počkanie. Že zamestnanci napriek snahe podať dobrý výkon nemajú na čom robiť, lebo stroje sú v poruche, to majiteľa až tak nezaujíma, platí ich minimálnou mzdou a neustále im pripomína, že ich môže kedykoľvek prepustiť. A tak voľky nevoľky znášajú vulgárne správanie predákov, majstrov, vedúcich. Zaujímavé sú desať ročné daňové prázdniny, areál pozemku kde sídli firma za €. Predstava zahraničného investora o GO strojov spočíva v tom, že ich dá zamestnancom počas celozávodnej dovolenky natrieť, aby aspoň naoko dobre vyzerali. „Zaujímavým nápadom“ je požadovať od zamestnancov pracujúcich na starých strojoch vyššie výkony ako boli stanovené v štáte kde boli pôvodne nainštalované a pritvrdenie je aj v určení nižšej zmätkovitovosti, že to hraničí s normálnosťou si poviete, nie má to logiku v tom, že odmeny za prekročenie výkonu takto nikdy nie ste schopní dosiahnuť.
Kríza si už z tých zlatokopov vyberá prvé obete. Ekonomika je neúprosná, buď investícia zarába, ale stratu nie je možné za žiadnych okolností pripustiť. Veď títo zamestnanci nemajú kam ujsť, a keď kríza pominie, hala sa ako „konzerva“ opäť otvorí a začne zarábať. Zákazníkom budeme zatiaľ dodávať výrobky z iného miesta.
Čo musíme zažiť, než zmúdrieme?
Do takejto sféry spadá aj nápad uverejnený v straníckych novinách s ByroKATom proti byrokracii.Na štyri roky vytvoríme dočasnú pozíciu verejného ochrancu proti byrokracii. [1]
[1] Modré správy 2/12 vydáva SDKÚ-DS