reklama

Práca sa ešte neskončila

„Kvôli mne to nemusíte kosiť,“ povedal mi susedovie chlapec, keď ma uvidel kosákom stínať vysoké rastliny na lúke. „Stínam ich kvôli stromčekom, aby ich nezadusili.“ „Dajte si pozor na zmije,“ nezabudol ma ešte upozorniť.“Máte síce vysoké baganče, ale jeden nikdy nevie.“Pomyslel som si:“Nemal by si to podceňovať, baganče máš už dosť rozbité. Asi by som si mal zaobstarať gumené čižmy. .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Potom ma napadlo:“Možno ma chcel, iba postrašiť“a pokračoval som v stínaní rastlín. Slnko poriadne pripekalo. Z času na čas som išiel priložiť trochu konárikov na ohnisko, čo som založil na bútľavej vŕbe. Dym nad zelenou húštinou rastlín mal belasú farbu.

Na vykynoženie rastlín mi jeden záhradkár poradil použiť pesticíd. Hm, keď ja mám pred týmito chemickými látkami zábrany. Skôr mi pripadá rozumnejšie vykopať ich aj s koreňmi a tak pomaly ich dostať z lúky preč.

Inokedy mi prišiel dohovoriť sused spoza cesty. Rastlinami som mu zúžil prijazdovú cestu k zadnej časti chaty, ktorú si vybudoval cez kompostovisko. V skutočnosti,. ta dedinčania vyvážajú no skoro všetko. Uznal som mu, že má pravdu. Síce sa mi tým predĺži trasa, kde budem hádzať rastliny, ale normálne susedské vzťahy sú nadovšetko. Stretol som tam róma hľadajúceho kovový odpad. Krompáčom rozkopával nádejné miesta, aby si vylepšil rodinný rozpočet. To sme teda dopadli. Potešil som ho, keď sa vracal okolo mňa s károu, tak som mu dal kus oceľového lana čo tam niekto zahodil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokračujem v pálení rastlín. Nechcú potvory veľmi horieť, ešte poriadne nepreschli. Ako na potvoru som si zabudol kosák. Musel som rastliny trhať rukami, čo ma stálo veľa síl. Bolo neznesiteľne sparno a čaj v termoske sa mi minul veľmi rýchlo.

Nakoniec sa mi predsa len podarilo objaviť pomenovanie inváznej rastliny na šachte, je to Pohánkovec japonský(krídlatka).

Teodor Komenda

Teodor Komenda

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek ktorý rád počúva príhody zo života iných ľudí, prípadne sa sám rád stáva aktívnym účastníkom príbehov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu